6- Gure artean hobetu ezagutu (agur fisikoak eta beste hizkuntzetan ere

EREMUA: MOTIBAZIOA

-----------------------

Hona hemen hobetu ezagutzeko hiru jarduera multzo. Sentitu libre marrazkia edo bestelako modalitate batzuk gehitzeko eta, aldi berean, galdera batzuk luzatzeko edo egokitzeko

1. Ikasle bikoteka: zein da zure izena? Eta agur fisikoa

Zure ikasgelako beste batzuen izenak ezagutzea edo bertan parte hartzen ari zaren edozein taldek, oinarrizkoa da seguru eta erosoa izateko Agur fisikoak erabiltzea gomendatzen dute ikasleek hobeto ezagutzen laguntzeko. Agurra praktikatu bikoteka: “Ni Irene naiz eta lehen hezkuntzako 6 mailan nago.” Aurkezpen hauek egiten ahal dira euskara ez den beste hizkuntzetan ere (gazte edo ingeleraz). Agurtzerakoan zerbait fisikoa egitea, burua makurtu, ukabilak gurutzatu bikotearekin, bostekoak eman edo ukabila elkarri lotuz.

Ikasle batek agurtu ondoren, agurra onartzen da: “Kaixo, Rober. Eskerrik asko zure agurrarengatik. Nire izena ....da” Biribiltze moduan egin daiteke, ikasle guztiek parte har dezaten eta agur guztiak entzun ahal izateko. Hau errepikatu behar da, aldaketekin, ikasturtearen zehar eta bereziki ikasle berriekin.

2. Talde txikian: Nor zara zu?

Galdetu ikasleei beren ikaskideen inguruko gauzak ezagutzeko aukera ematen dieten galdera batzuk. Hona hemen adibide batzuk:

• Zer musika gustatzen zaizu?

• Nondik datozen zure familiako kideek? Zein hizkuntzatan egiten dute eta zuk?

• Zer opor mota gustatzen zaizkizu?

• Ahal izanez gero, nora joatea gustatuko litzaizuke? Zergatik?

• Zein da bisitatzea gehien gustatuko litzaizuken lekua?

• Inoiz parkea, zoo, museo edo baserri batean egon zara? Aukeratu bat eta kontatu iezaguzu.

• Noiz da zure urtebetetzea eta non jaio zinen? (urteko egutegitik bihotzak zintzilikatu ikasturteko urtebetetzeekin)

• Azkenaldian zer film ikusi edo irakurri duzu? Gustokoa izan duzu? Zergatik?

• Nahi duzun animalia izango bazina, zein aukeratuko zenuke? Zergatik?

• Zer izan liteke ikastetxe honi buruz aldatu nahiko zenukeena zuzendari bazina?

Erabili tenporizadorea eta eman erantzuteko ikasle bakoitzeko 30 eta 45 segundo. Lehenengo txandaren ostean, lagundu denbora ikasten jarrai dezaten eta beste batek esan duena entzuteko. Pentsatu eman diren erantzunekin zerrenda bat gordetzea merezi duenetz, akaso baliagarri suerta dakiguke gurasoekin hitz egin behar dugunean zerbait positibo esateko Errepikatu erronda gehiago gero (edo datozen egunetan) umeek pareko talde batzuetan partekatzeko.

3. Klase osoa: zenbat dakigu gure lankidei buruz ...?

Galdera nagusia egin eta erabaki nola nahi duzun ikasleak erantzutea.

Adibidez, hobe da erantzutea eskua altxata, eserita eserlekuan  edo altxata.

Galdera bat egiten duzu, eta erantzun dezaketen guztiek zutituz ordenean. Lehenengo galdera egin ondoren, gonbidatu beste ikasle batzuk (zure modelaketa eta laguntzarekin) jarraipena egiteko guztion erantzunak eman arte.

Onartu edo bultzatu erantzun ukigarri eta fisikoa ere.

Jarraian zenbait galdera daude:

• Jotzen duzu instrumenturen bat? Zein?

• Kirolaren batean jokatzen duzu? Zeinetan?

• Gustokoa duzu irakurtzea? Fikziozko? Abentura? Fiction? Mysteries?

• Postre jatea gustatzen zaizu? Zein dira zure gogokoak?

• Atsegin pizza? Gazta? Zer nolakoa? Beste gogoko janak?

• Eguraldi beroa edo hotza nahiago? Eguzkia izatea? Euria? Trumoi-ekaitzak? Egun haizetsuak?

• Ezintasun bat duen norbait ezagutzen duzu? Zer motatako ezintasuna? Zer da hoberena pertsona horrekin?

• Talde bateko kide izan al zara inoiz? Ikastolan? Ikastolatik kanpo? Musikarekin-erlazionatutako taldea, kluba? Kirolarekin erlazionatutakoa? Zer talde? Zein ida zure zaletasuna?

• Kontzertu, antzerki edo kirol ekitaldi batean izan al zara inoiz? Kanpoaldean? Zer ikusi duzu?

Egun aproposa izan daiteke bakoitzaren "facebook"a egiteko. Hona hemen bi adibide erantsita: